Každá postava ve World of WarCraft má ukazatel Zkušeností, podle jehož barvy se dá poznat, jak je unavená. V závislosti na únavě získává Zkušenosti ze zabitých nepřátel. Únava se na postavě projevuje takto:
- Dobře Odpočatá postava dostává 100% Zkušeností a bonusové Zkušenosti navíc.
- Odpočatá dostane také 100%, ale bonus je již menší.
- V Normálním stavu dostane 100% bez jakéhokoliv bonusu.
- Unavená postava získá už jen 50% Zkušeností.
- Vyčerpaná postava získává už jen 25%.
Pokud je tedy váš avatar unavený nebo dokonce vyčerpaný, nevyplatí se bojovat. Můžete se buďto zabývat nějakým Trade Skillem, zkušenosti z něj totiž nejsou únavou omezované, nebo jděte do nejbližší hospody a odpojte se od hry. Tím necháte svou postavu odpočinout. Tento odpočinek je samozřejmě tak účinný, jak dlouho (reálného času) trvá. Pokud chcete být Dobře Odpočatí, neměli byste s postavou hrát alespoň 8 hodin.
Únava byla do hry zakomponována proto, aby žádný z hráčů neměl nadměrně vysoký level. Také hráče motivuje k jiným činnostem, než je neustálé levelování, např. Trade Skilly nebo plnění Questů, které nevyžadují zabíjení nepřátel. Během času, kdy jedna z vašich postav spí v hospodě se můžete samozřejmě připojit s jinou postavou, která odpočívala v době hraní s tou první.
Hráči mohou používat speciální kameny zvané "Hearthstones", které je přenesou automaticky do jejich domácí lokace. Tento předmět funguje podobně jako Town Portal v Diablu II, ale narozdíl od něj zakouzlení Hearthstonu chvíli trvá, takže se nedá použít k okamžitému útěku z bitvy. U hostinského v kterékoliv hospodě si můžete vytvořit domáci lokaci právě v této určité hospodě. Tato služba je bezplatná.