Zde se dozvíte o různých faktorech, které ovlivňují boje s nepřáteli:
1. Zdraví (Health) - Je důležitou hodnotou, kterou si musí hlídat každá z postav. Především kouzelnická povolání jako jsou Knězi, Mágové, Šamani nebo Čarodějové mají Zdraví velice nízké a proto musí dávat obzvlášť pozor.
2. Omráčení (Stun) - Pokud vás nepřítel omráčí, nemůžete po dobu trvání dělat vůbec nic. Můžete jen sedět a čekat, až efekt přestane účinkovat. V hodní části obrazovky se zobrazí ikona tohoto efektu. Když na ní najedete myší, zobrazí se vám čas, po který bude efekt působit.
3. Strach (Fear) - V případě, že na vás nepřítel zakouzlí tento typ kouzla, ztratíte úplně kontrolu nad svou postavou a ta začne ve strachu utíkat náhodným směrem pryč. I v tomto případě musíte jen čekat, až kouzlo odezní. Měli byste své spolubojovníky upozornit, že máte na sobě toto kouzlo, aby mohli této situaci přizpůsobit styl boje.
4. Okouzlení (Charm) - Toto nepřátelské kouzlo je velice nebezpečné, protože při něm úplně ztratíte kontrolu nad svou postavou a začne jí ovládat nepřítel. Ten s ní začne útočit na členy vaší party. Ani v této chvíli nemůžete nic dělat. Snažte se ale upozornit své spoluhráče, že vás nepřítel okouzlil. V tomto stavu na vás mohou vaši přátelé i útočit!
5. Prokletí (Curse) - Někteří z nepřátel mají schopnost zakouzlit na vás řadu různých prokletí. Ty se různí svými efekty, ale všechny jsou velmi nepříjemné. Mnohdy také trvají i několik minut. Proto se snažte se jich co nejdříve zbavit. Nejlepší obranou je mít v partě povolání, které je schopné prokletí odstraňovat (např. Kněz). Prokletí se dá odstranit také pomocí některých lektvarů.
6. Nákaza (Disease) - Nákaza je, podobně jako Prokletí, negativní efekt, který může způsobit nepřítel. Některé druhy nákazy se dokonce přenášejí z postavy na postavu. Opět je dobré mít v partě povolání, které je schopné ji odstranit (ideální je Kněz). Některé efekty nákazy trvají velmi dlouho.
7. Jed (Poison) - Tento nepříjemný efekt může být způsobený buď nepřátelským kouzlem nebo zásahem otrávenou zbraní. Pokud jste otráveni, poznáte to podle zeleného zabarvení vaší postavy. V takovém případě můžete počkat, až efekt jedu odezní, popřípadě se vyléčíte lektvarem, nebo s pomocí jiné postavy.
8. Odzbrojení (Disarm) - Někteří nepřátelé jsou schopni vás svými útoky odzbrojit. V takovém případě začne postava mlátit do nepřítele pěstí. Odzbojena je jen hlavní zbraň, pokud máte něco v druhé ruce, třeba štít, zůstane tam.
9. Imunita (Immune) - Pokud na nepřítele zakouzlíte nějaký druh kouzla a hra vám oznámí, že je imunní, znamená to, že tento typ kouzel nelze na nepřítele praktikovat. Tato imunita může být jen dočasná (nepřítel si vykouzlil štít), ale ve většině případů je pro danou potvoru přirozená.
10. Odolnost (Resist) - Funguje podobně, jako Imunita. V tomto případě máte ale určitou šanci, že svým kouzlem nepříteli ublížite. Pokud se to nezdaří jednou, můžete to zkusit znovu a doufat ve štěstí. Nepřítel obvykle odolá vašemu útoku, pokud je váš level nižší než jeho, je proto dobré útočit na nepřátele s nižšími levely.
11. Přerušení Kouzla (Spell Interuption) - Kouzla mohou být přerušena před jejich dokončením. Může to být způsobeno například útokem nepřítele nebo pomocí speciálních abilit, které slouží přímo k přerušení kouzel